Δεν έχετε κάποιο είδος στο καλάθι σας.
Καλοκαιρινές online εκπτώσεις: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Δημοσιεύτηκε στις από forthright
Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις έφτασαν για όλα τα είδη. Φορέματα, βερμούδες, μαγιό, είναι μερικά από αυτά που ο κόσμος σπεύδει να αγοράσει. Βέβαια, λόγω του κορωνοϊού και των περιοριστικών μέτρων πολλοί καταφεύγουν στις online αγορές. Σύμφωνα με έρευνες, μέχρι το 2040 περίπου το 95% των αγορών θα πραγματοποιείται online.
Όμως τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις καλοκαιρινές online εκπτώσεις;
Εικονικά e-shop
Η εξέλιξη της τεχνολογίας βοηθάει όλο και περισσότερους ανθρώπους να δημιουργήσουν μια επιχείρηση. Όσο καλό κι αν είναι, ελλοχεύουν και αρκετοί κίνδυνοι. Υπάρχουν ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν εκπτώσεις έως και 90% ή δεν έχουν απόθεμα στα προϊόντα. Ο σκοπός των συγκεκριμένων ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η υποκλοπή προσωπικών πληροφοριών και η απόσπαση χρημάτων.
Επιπροσθέτως, εάν στους όρους χρήσης δεν αναγράφονται όλοι οι μέθοδοι πληρωμής ή έστω οι περισσότεροι, ενδεχομένως να πρόκειται για απάτη. Σημειώθηκαν αρκετά περιστατικά εξαπάτησης που πλήρωσαν με την κάρτα και δεν έλαβαν ποτέ το προϊόν. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μετά από λίγες μέρες εξαφανίζεται το e-mail επιβεβαίωσης και το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Παραπλάνηση καταναλωτή
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, τα ηλεκτρονικά καταστήματα υπόσχονται προϊόντα καλής ποιότητας. Το πρόβλημα είναι πως η εικόνα του προϊόντος ενδέχεται να μην αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Για παράδειγμα, μπορεί το ύφασμα να είναι εντελώς διαφορετικό ή ο καταναλωτής να λάβει ένα παρεμφερές προϊόν.
Links που παραπέμπουν σε ιστοσελίδες τρίτων
Σε κάθε online αγορά, κυρίως σε εκπτώσεις, που πραγματοποιείται, ο καταναλωτής θα λάβει μήνυμα επιβεβαίωσης στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Βέβαια ελλοχεύουν κίνδυνοι, ιδίως εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι γνωστό. Ακόμη κι αν είναι, δεν εμποδίζει τους κυβερνοεγκληματίες να αποσπάσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο τρόποι που ο καταναλωτής μπορεί να πέσει θύμα απάτης:
- Να λάβει e-mail από παρόμοια ηλεκτρονική διεύθυνση
- Να λάβει e-mail από τη σωστή ηλεκτρονική διεύθυνση, αλλά με εξωτερικούς συνδέσμους
Τι μπορεί να κάνει ο καταναλωτής προκειμένου να προστατευτεί;
Οι εποχιακές εκπτώσεις πάντα προσελκύουν κόσμο, μιας και στην Ελλάδα η οικονομική κρίση και η ανεργία αυξάνονται κάθε χρόνο. Έτσι, οι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται την υπάρχουσα κατάσταση, προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους. Για αυτό, ο καταναλωτής πρέπει να προβεί στις εξής ενέργειες:
- Προσεκτική μελέτη όρων χρήσης
- Αγνόηση μηνυμάτων με συνδέσμους
- Μελέτη κριτικών
- Αποφυγή πληρωμής με μεταφορά χρημάτων
- Αποθήκευση της απόδειξης συναλλαγής
- Απενεργοποίηση κάρτας σε περίπτωση που ο καταναλωτής υποψιάζεται απάτη
- Σύνδεση σε ασφαλές δίκτυο
- Έρευνα αγοράς
- Έμφαση στο που θα καταχωρήσει τα προσωπικά στοιχεία
- Προτίμηση στα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα
- Επιλογή πληρωμής με πρόσθετα επίπεδα ασφάλειας. Για παράδειγμα, να υπάρχει το πρωτόκολλο Verified by Visa ή Mastercard Secure Code
- Ισχυροί κωδικοί πρόσβασης
- Αποσύνδεση από τον ιστότοπο
- Εγκατάσταση antivirus
Πέρα από την απόσπαση χρημάτων και ευαίσθητων πληροφοριών, η ηλεκτρονική συσκευή του καταναλωτή μπορεί να μολυνθεί. Για αυτό επιλέξτε το πακέτο Total Security της Βitdefender για προστασία από το κακόβουλο λογισμικό. Κρατά τη συσκευή σας ασφαλή από πιθανές απειλές και φροντίζει για το απόρρητο των προσωπικών σας πληροφοριών. Κατεβάστε δωρεάν τη δοκιμαστική έκδοση των 30 ημερών.