κίνδυνοι chatbots

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που κρύβουν τα chatbots;

Τι είναι τα chatbots;

Τα chatbots είναι μια εφαρμογή λογισμικού η οποία αποτελεί μια διαδικτυακή συνομιλία μέσω κειμένου που στόχο έχουν την καλύτερη εμπειρία των καταναλωτών. Μπορεί να μην παρέχουν την άμεση επαφή με τον υπάλληλο, αλλά τα συγκεκριμένα συστήματα είναι μια πολύ καλή απομίμηση τους, καθώς τις περισσότερες φορές κατευθύνουν τους πελάτες κατάλληλα. Σχεδόν, κάθε ιστότοπος διαθέτει chatbot  και παρέχουν εξυπηρέτηση 24 ώρες το 24ωρο και πολλές φορές δρομολογούν τις ερωτήσεις ή τα αιτήματα των πελατών ώστε να απαντηθούν αργότερα από κάποιον υπάλληλο. Τα οφέλη είναι προφανή, αλλά τι κίνδυνοι κρύβονται πίσω από τη συγκεκριμένη εφαρμογή λογισμικού;

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που κρύβουν τα chatbots;

Αν και αποτελούν καινοτομία, διαθέτουν ορισμένους κινδύνους που μπορεί να οδηγήσουν στην υποκλοπή των δεδομένων μας. Τα chatbots είναι ικανά στο να μιμούνται κανονικές ανθρώπινες συνομιλίες και αυτό πολλές φορές μπορούν να το εκμεταλλευτούν οι κακόβουλοι hackers. Έχουν την ικανότητα να δημιουργήσουν bots και μέσω αυτών μπορούν να πείσουν τα θύματά τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες και με αυτόν τον τρόπο να προβούν στην υποκλοπή τους.

Τα chatbots μπορούν να αποτελέσουν στόχο των κακόβουλων hackers καθώς χρησιμοποιούν ανοικτά πρωτόκολλα διαδικτύου και ανά πάσα στιγμή μπορούν να εκθέσουν τα ιδιωτικά δεδομένα των καταναλωτών και της επιχείρησης.

Κάποια από τα chatbots δέχονται συνημμένα αρχεία όπως π.χ. φωτογραφίες και αυτό αποτελεί έναν εύκολο τρόπο στο να ανεβάσουν και έναν ιό που θα μπορεί να διεισδύσει στη βάση δεδομένων.

 

Πώς μπορούμε να προστατευθούμε;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, τα chatbots είναι μια εύκολη λύση για τους καταναλωτές, καθώς ανταποκρίνονται άμεσα στο αίτημα τους. Ακόμα και αν δεν μπορούν να τους απαντήσουν θα προωθήσουν το αίτημα τους σε κάποιον εκπρόσωπο, ούτως ώστε να απαντηθεί αργότερα. Δεν είναι, όμως, όλα θετικά. Τα chatbots διατρέχουν κάποιους κινδύνους με τους οποίους οι καταναλωτές αλλά και οι επιχειρήσεις μπορούν να εξαπατηθούν πολύ εύκολα. Πώς μπορούν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να αποφύγουν τους κινδύνους που διατρέχουν;

  • Χρήση κατάλληλης κρυπτογράφησης και πιστοποίησης ταυτότητας. Με τη βοήθεια της κρυπτογράφησης παρέχεται μια μεγαλύτερη ασφάλεια στην εμπειρία των chatbots. Σε αυτή την περίπτωση, οι συνομιλίες περιορίζονται στον χρήστη και στο chatbot.
  • Καθιέρωση διαδικασιών ελέγχου ταυτότητας και εξουσιοδότησης, από τις επιχειρήσεις, ούτως ώστε να αποφευχθεί η πλαστοπροσωπία.
  • Καθιέρωση νέων διαδικασιών και πρωτοκόλλων.
  • Εκπαίδευση υπαλλήλων. Μπορεί μια επιχείρηση να επενδύει στην προστασία της ασφάλειας των δεδομένων της αλλά για να επιτευχθεί αυτό όσον τον δυνατό καλύτερα, θα πρέπει να εκπαιδεύσει και τους υπαλλήλους της ώστε να τηρούνται οι βασικές πολιτικές.
  • Αγορά προϊόντων της Bitdefender. Η Bitdefender διαθέτει πληθώρα προϊόντων, τα οποία μπορούν να ασφαλίσουν απόλυτα τόσο την επιχείρησή σας, όσο και τις συσκευές και τα δεδομένα των καταναλωτών. Προτείνεται η αγορά του Total Security για τους καταναλωτές, καθώς προστατεύει κάθε συσκευή και διαθέτει ασυναγώνιστη ανίχνευση απειλών. Όσον αφορά τις επιχειρήσεις, ένα από τα πολλά προϊόντα που έχει κερδίσει τις εντυπώσεις είναι το GravityZone Business Security Enterprise που προσφέρει την απόλυτη προστασία των endpoints.
Back to top Back to top