Δεν έχετε κάποιο είδος στο καλάθι σας.
Ημέρα Κατά του Cyberbullying: Πώς να γίνετε αποτελεσματικός υποστηρικτής σε μια κατάσταση διαδικτυακού εκφοβισμού
Η Ημέρα Stop Cyberbullying είναι μια παγκόσμια προσπάθεια που στοχεύει να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τον διαδικτυακό εκφοβισμό και να προωθήσει ασφαλέστερες και πιο ευγενικές διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις. Είναι μια ημέρα ενότητας και δράσης αφιερωμένη στην ενθάρρυνση όλων να πάρουν θέση κατά της διαδικτυακής παρενόχλησης και να δεσμευτούν για την υποστήριξη αυτών που πλήττονται. Ενημερωθείτε πώς μπορείτε να γίνετε αποτελεσματικός υποστηρικτής, και να συμβάλετε στην διάδοση της Ημέρας Stop Cyberbullying σήμερα αλλά και κάθε μέρα.
Ο διαδικτυακός εκφοβισμός είναι ένα πανταχού παρόν ζήτημα που μπορεί να επηρεάσει άτομα κάθε ηλικίας και υπόβαθρου στο διαδίκτυο και στις κοινωνικές του πλατφόρμες. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός μπορεί να εκδηλωθεί με πολλούς τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της ανάρτησης προσβλητικών σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, της κοινής χρήσης ενοχλητικών φωτογραφιών ή βίντεο χωρίς συγκατάθεση, της απειλής κάποιου ή της διάδοσης ψευδών φημών, μεταξύ πολλών άλλων. Αυτές οι ενέργειες μπορεί να έχουν σοβαρές συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις στα θύματα και μπορείτε να επιλέξετε είτε να συμβάλλετε στο πρόβλημα είτε να βοηθήσετε στην επίλυσή του.
Γνωρίζατε ότι :
- Το 70% των νέων έχουν υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση κάποια στιγμή
- Μόνο το 10% των εφήβων λένε σε έναν γονέα ή σε έναν έμπιστο ενήλικα ότι παρενοχλούνται στο διαδίκτυο
- Περισσότερο από το 60% των νέων που έχουν δει κάποιον να εκφοβίζεται στο διαδίκτυο δεν παρενέβη
- 8 στους 10 ενήλικες έχουν δεχτεί cyberbullying στον εργασιακό χώρο
- Περίπου το 50% των περιστατικών διαδικτυακού εκφοβισμού στην εργασία συμβαίνουν κατά τη διάρκεια διαδικτυακών meetings
Πώς λειτουργεί ένας παρατηρητής;
Ένας παρευρισκόμενος είναι ένα άτομο που παρατηρεί τον εκφοβισμό αλλά δεν είναι ούτε ο bully ούτε το θύμα. Για παράδειγμα, ένας παρευρισκόμενος σε καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού μπορεί να παρατηρήσει κακοποίηση μέσω αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μηνυμάτων ή διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, οι παρευρισκόμενοι μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διακοπή του διαδικτυακού εκφοβισμού επηρεάζοντας σημαντικά την έκβαση τέτοιων περιστατικών (είτε η κατάσταση κλιμακώνεται είτε εκτονώνεται). Κάνοντας μικρές αλλά ουσιαστικές ενέργειες, όπως η προθυμία υποστήριξης, η αναφορά κακοποίησης ή η ενθάρρυνση του θετικού διαλόγου, ένας ενεργός και αποτελεσματικός παρευρισκόμενος μπορεί να βοηθήσει να σταματήσουν επιθετικές ή βλαβερές ενέργειες και να στηρίξουν το θύμα.
Tip #1: Ακούστε και προσφέρετε υποστήριξη
Ο ευκολότερος και πιο άμεσος τρόπος που μπορεί να βοηθήσει ένας παρευρισκόμενος σε μια κατάσταση διαδικτυακού εκφοβισμού είναι να υποστηρίξει το θύμα. Αυτό μπορεί να είναι τόσο απλό όσο η αποστολή ενός προσωπικού μηνύματος στο άτομο που εκφοβίζεται, εκφράζοντας ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη. Η επίδειξη συμπόνιας και η επικύρωση των συναισθημάτων του θύματος μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη συναισθημάτων υποστήριξης και να μειώσει το άγχος τους και την αίσθηση απομόνωσης, επιτρέποντάς τους να αντιμετωπίσουν καλύτερα την κατάσταση. Τα μικρά πράγματα που λέμε μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στα θύματα: Παράδειγμα 1: οι μαθητές που βλέπουν έναν συμμαθητή τους να εκφοβίζεται στον κυβερνοχώρο θα μπορούσαν να πουν, “Διάβασα αυτή την προσβλητική ανάρτηση και θέλω να σου πω ότι είμαι εδώ για σένα”. Παράδειγμα 2: Εάν ένας συνάδελφος παρενοχλείται σε μια ομαδική συνομιλία, θα μπορούσατε να πείτε κάτι όπως, «Διάβασα αυτά τα μηνύματα. Είσαι καλά ; Είμαι εδώ αν χρειαστείς να μιλήσουμε».
Tip #2 : Αναφορά καταχρηστικής συμπεριφοράς
Η αναφορά καταχρηστικής συμπεριφοράς είναι άλλο ένα κρίσιμο βήμα για την αντιμετώπιση του διαδικτυακού bullying. Με την αναφορά του εκφοβισμού, οι παρευρισκόμενοι βοηθούν στην αφαίρεση επιβλαβούς περιεχομένου από διαδικτυακές πλατφόρμες επισημαίνοντας τους εκφοβιστές ως υπεύθυνους για τις βλαβερές και ακατάλληλες ενέργειές τους. Αυτό όχι μόνο βοηθά τα θύματα αλλά μπορεί επίσης να αποθαρρύνει τους κακόβουλους από το να στοχοποιήσουν άλλα άτομα στο μέλλον. Οι περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν συγκεκριμένες διαδικασίες για την αναφορά επιβλαβούς περιεχομένου:
Facebook : Μπορείτε να ακολουθήσετε τις οδηγίες του link ή κάντε κλικ στις τρεις τελείες δίπλα στην ανάρτηση ή το περιεχόμενο που θέλετε να αναφέρετε και ακολουθήστε τα βήματα
Instagram : Πατήστε τις τρεις τελείες πάνω από την ανάρτηση, επιλέξτε “Αναφορά” και ακολουθήστε τις οδηγίες
Twitter : Κάντε κλικ στο βέλος προς τα κάτω στο tweet, επιλέξτε “Αναφορά Tweet” και επιλέξτε τον κατάλληλο λόγο για την αναφορά
LinkedIn : Επιλέγετε τις τρεις τελείες του post που θέλετε να αναφέρετε, πατάτε την επιλογή Report και ακολουθείτε τα βήματα
Tip #3 : Ενθαρρύνετε τον θετικό διάλογο
Η ενθάρρυνση του θετικού διαλόγου είναι ένας άλλος σημαντικός τρόπος με τον οποίο οι παρευρισκόμενοι μπορούν να βοηθήσουν σε καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού. Αυτό περιλαμβάνει την προώθηση της ευγένειας και τις εποικοδομητικές συνομιλίες. Για παράδειγμα, όταν κάποιος δημοσιεύει αρνητικά σχόλια για άλλους, ένας παρευρισκόμενος μπορεί να τα ακυρώσει κοινοποιώντας θετικά σχόλια ή ενθαρρύνοντας άλλους να μοιραστούν υποστηρικτικά μηνύματα. Η έμπνευση ενός θετικού διαλόγου βοηθά να κατευθύνει τη συζήτηση σε διαφορετική κατεύθυνση και ενδεχομένως να αποθαρρύνει την πρόσθετη αρνητική συμπεριφορά.
Αυτήν η Ημέρα μας θυμίζει να λέμε Stop στο Cyber Bullying και να προσφέρουμε υποστήριξη, καλλιεργώντας μια ασφαλέστερη και πιο σεβαστή διαδικτυακή κοινότητα που προωθεί την ενσυναίσθηση και την καλοσύνη και υπερασπίζεται τα θύματα!