Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για να καταπολεμήσετε τις τηλεφωνικές απάτες

Οι καταναλωτές χάνουν πολλά χρήματα από τις τηλεφωνικές απάτες. Σύμφωνα με έρευνα της Truecaller, πάνω το 23% των Αμερικανών, δήλωσαν ότι έχουν εξαπατηθεί τηλεφωνικά, με 30 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικής ζημίας.

Οι απατεώνες έχουν επινοήσει πολλούς τρόπους, ώστε να εξαπατούν ανυποψίαστους χρήστες, με την πάροδο των ετών. Κάποιοι συμπεριφέρονται φιλικά, ενώ άλλοι μπορεί απειλούν και να χρησιμοποιούν ύπουλες τακτικές.

Οι απατεώνες συχνά πλασάρουν αληθοφανή δώρα, εκμεταλλευόμενοι τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις . Έτσι, αποκτούν οικονομικές και προσωπικές πληροφορίες για να διαπράξουν κλοπή ταυτότητας και απάτη.

Από τότε που ο COVID-19 έγινε παγκόσμιο πρόβλημα, οι απατεώνες χρησιμοποιούν την υγειονομική κρίση για την εκμετάλλευση ευάλωτων και φοβισμένων ατόμων. Εξαιτίας της συνεχιζόμενης πανδημίας θα συνεχίσει αναμφίβολα να χρησιμεύει ως  εργαλείο για την εξαπάτηση των χρηστών.

Θέματα σχετικά με τον εμβολιασμό, ψεύτικες έρευνες, φιλανθρωπικά ιδρύματα και προγράμματα κρατικής αρωγής, είναι θέματα που θίγουν όταν επικοινωνούν μαζί σας.

Σε άλλες περιπτώσεις, ο απατεώνας μπορεί να υποδυθεί υπάλληλο από εταιρίες ή ιδρύματα με τα οποία είχατε συνεργαστεί στο παρελθόν.

Ακολουθεί λίστα με τα πιο συνηθισμένα τεχνάσματα και τακτικές που χρησιμοποιούνται:

  • Υποδύονται τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες ή τις κρατικές αρχές και σας υποδεικνύουν ότι θα συλληφθείτε, θα σας επιβληθεί πρόστιμο ή θα απελαθείτε εάν δεν προβείτε σε πληρωμή επί τόπου
  • Επικοινωνούν μαζί σας δηλώνοντας ότι κερδίσατε ένα βραβείο, αλλά πρέπει πρώτα να πληρώσετε τα έξοδα αποστολής ή μεταφοράς
  • Παριστάνουν την Εφορία ή την Υπηρεσία Κοινωνικής Ασφάλισης και καλούν για να επιβεβαιώσουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως Αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης σας
  • Τηλεφωνούν για να προτείνουν επιχειρηματικές ή επενδυτικές ευκαιρίες
  • Συχνά παριστάνουν φιλανθρωπικές οργανώσεις
  • Υποδύονται τραπεζικούς υπαλλήλους και ζητούν επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων. Για παράδειγμα, στοιχεία της πιστωτικής κάρτας, τους κωδικούς PIN κ.α.
  • Υποδύονται τον τεχνικό λέγοντας τις ότι αντιμετωπίζετε προβλήματα hardware ή ότι η συσκευή τις έχει μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό

Λάβετε τα παρακάτω βασικά μέτρα για να προστατευτείτε από τις πιο συνηθισμένες τηλεφωνικές απάτες:

  • Υποψιαστείτε κάθε ανεπιθύμητη τηλεφωνική κλήση. Οι απατεώνες μπορούν να παραποιήσουν τις κλήσεις ώστε να φαίνεται ότι προέρχονται από νόμιμη πηγή.
  • Εάν σας προσφερθεί κάποιο βραβείο ή σας ζητηθεί να κάνετε κάποια πληρωμή, κλείστε το τηλέφωνο και μπλοκάρετε τον αριθμό.
  • Ποτέ μην αποκαλύπτετε προσωπικά στοιχεία, κωδικούς PIN, πρόσβασης, τραπεζικών ή πιστωτικών καρτών. Καμία νόμιμη επιχείρηση ή κυβερνητική υπηρεσία δεν θα σας ζητήσει ποτέ αυτές τις πληροφορίες.
  • Ποτέ μην αφήνετε έναν άγνωστο αριθμό να αποκτήσει πρόσβαση στον υπολογιστή σας. Ο στόχος του είναι η κλοπή των δεδομένων σας εγκαθιστώντας κακόβουλο λογισμικό.
  • Να Κάνετε πολλές ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Οι απατεώνες μισούν ιδιαίτερα να λαμβάνουν ερωτήσεις και θα προσπαθήσουν να σας πιέσουν να δώσετε τις πληροφορίες σας.
  • Κάνετε την έρευνά σας προτού αποδεχτείτε οποιαδήποτε προσφορά και επικοινωνήστε με το νόμιμο ίδρυμα χρησιμοποιώντας τα επίσημα κανάλια επικοινωνίας.

Η τήρηση των βασικών μέτρων ασφαλείας και η διαρκής ενημέρωση από αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης, θα σας βοηθήσουν να μην πέσετε θύματα τηλεφωνικής απάτης. Ωστόσο, υπάρχει πάντα η πιθανότητα, προσωπικά σας στοιχεία να καταλήξουν σε λάθος χέρια,  λόγω παραβίασης δεδομένων.

Το TotalSecurity της Bitdefender, ένα προϊόν για όλες τις συσκευές, σας προσφέρει βέλτιστη προστασία κατά των ransomware διαθέτοντας προηγμένους μηχανισμούς ασφαλείας. Διατηρείστε τα προσωπικά σας δεδομένα ασφαλή από οποιαδήποτε απειλή. Μπορείτε να κατεβάστε την δωρεάν 30 ημερών δοκιμαστική έκδοση.

Back to top Back to top