Ο τζόγος αποτελεί έννοια παραδοσιακή, που ανέκαθεν υπήρχε στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Οι μορφές εμφάνισής του μέσα στα χρόνια ήταν ποικίλες. Από ένα στοίχημα ποδοσφαίρου στο τοπικό αθλητικό πρακτορείο, από μία συνεύρεση για χαρτιά σε ένα φιλικό σπίτι ή μία επίσκεψη σε ένα καζίνο, η παρουσία του τζόγου στις ζωές μας ήταν πάντοτε αισθητή. Τα άτομα στα οποία συνήθως απευθύνονταν τέτοιου είδους ενασχολήσεις, ήταν αυτά που ήταν διατεθειμένα να μεταβούν στον χώρο της δραστηριότητας (πρακτορείο, καζίνο),  να ελεγχθούν (να είναι άνω των 18 ή 21) και να ανταγωνιστούν έμπειρους παίκτες που βρίσκονταν στον ίδιο φυσικό χώρο.

 

Τις «δυσκολίες» αυτές ήρθε να επιλύσει το ίντερνετ, παρέχοντας στους πελάτες πλέον διαδικτυακές μορφές των εθιστικών αυτών δραστηριοτήτων. Ο «τζογαδόρος» έχει πλέον την δυνατότητα να εξασκεί το χόμπι του από την άνεση του σπιτιού του,  από τον προσωπικό του υπολογιστή και δίχως ίχνος σωματικής κούρασης. Η διευκόλυνση αυτή μπορεί να μοιάζει ωφέλιμη για τους παίκτες, παρόλα αυτά κρύβει πολλούς κινδύνους.

 

  • Υποκλοπή στοιχείων

Προκειμένου το άτομο να είναι ικανό να στοιχηματίσει ή να ποντάρει, πρέπει να δώσει στον πάροχο του παιχνιδιού τα τραπεζικά του στοιχεία και πιθανώς και άλλες ευαίσθητες πληροφορίες. Ανεξάρτητα από την εταιρία και την φήμη που μπορεί να έχει, τα στοιχεία αυτά δεν παύουν να βρίσκονται στο διαδίκτυο και συνεπώς να είναι ευάλωτα σε υποκλοπές ή online επιθέσεις.

 

  • Ψυχολογία εικονικού χρήματος

Είναι γνωστό ψυχολογικό τρικ, ο πελάτης να χάνει την αίσθηση και την αξία των χρημάτων που διακυβεύονται, όταν τα χρήματα αυτά είναι εικονικά. Το πάτημα ενός κουμπιού (πχ. «Πόνταρε 50 ευρώ») είναι προφανώς ευκολότερο και γρηγορότερο από την καταμέτρηση στο χέρι των μετρητών που έχει στην διάθεσή του στον χώρο ενός καζίνου. Λόγω της ευκολίας αυτής, ο πελάτης είναι συχνό φαινόμενο να παρασύρεται σε υπέρογκες συναλλαγές, των οποίων το μέγεθος δεν μπορεί να αντιληφθεί άμεσα. Αφού δεν μπαίνει στην διαδικασία να δει και να μετρήσει το χρηματικό ποσό που καταθέτει, η απλότητα του κουμπιού τον «ξεγελά».

 

  • Ψεύτικοι «συμπαίκτες»

Λόγω του χαρακτήρα ανωνυμίας του διαδικτύου, οι συμπαίκτες που μπορεί κανείς να συναντήσει σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού τζόγου, πιθανώς να μην είναι έμπιστοι. Συχνά είναι τα φαινόμενα, όπου χρήστες ξεγελούν τις εταιρίες, παραποιώντας τα στοιχεία τους (π.χ. άτομα κάτω των 18) και κάνοντας χρήση ξένων καρτών (τραπεζικές κάρτες γονιών κτλ.). Τέλος, λόγω της φύσης των διαδικτυακών παιχνιδιών, δεν είναι παράλογη η εικασία, πολλές από τις ενέργειες ορισμένων «συμπαικτών» ή ακόμα και του dealer στο εκάστοτε παιχνίδι, να είναι προγραμματισμένες και ελεγχόμενες. Κατά τον τρόπο αυτό, η εταιρία που φιλοξενεί την δραστηριότητα περιορίζει το εύρος του κέρδους των χρηστών- παικτών.

Οι κίνδυνοι, συνεπώς, της συμμετοχής οποιουδήποτε ατόμου σε κοινότητες διαδικτυακού τζόγου, είναι προφανείς και αδιαμφισβήτητοι. Για την καταπολέμηση και αντιμετώπισή τους προτείνεται:

- Αποφυγή τέτοιου είδους σελίδων.

- Η σωστή ενημέρωση για τους κινδύνους που επιφυλάσσει αυτή η διαδικτυακή δραστηριότητα.

- Ο έλεγχος και οι συμβουλές από τους γονείς για την προφύλαξη των παιδιών τους από την εμπλοκή σε τζόγο τέτοιας μορφής.

- Χρήση προγραμμάτων προστασίας των συσκευών από ιούς, επικίνδυνες ιστοσελίδες και παραπλανητικά μηνύματα.

 

free_trial

sygkrisi_paketwn

online_agora